Zdravé ale aj sladké

Zdravé ale aj sladké

Asi len málokto by sa zamýšľal nad tým, či je ovocie zdravé. Ak si však strážite svoju postavu, mali by ste spozornieť a nad ovocím sa aj naozaj zamyslieť. Zdravé rozhodne je, no aj veľmi sladké, teda plné cukru. No a práve ten, vám pri chudnutí určite nepomôže.

buchta
 
Tak sa na to pozrime bližšie
 
Denná odporúčaná dávka, pre dospelého človeka, je maximálne deväťdesiat gramov cukru. No a pravdepodobne budete veľmi prekvapení, keď zistíte, koľko sa ho nachádza v jednotlivých druhoch ovocia.
 
Hodnoty cukru sú uvedené na  100 gramov daného ovocia
 

  1. Jablko – desať gramov
  2. Banán – jedenásť gramov
  3. Hruška – osem gramov
  4. granátové jablko – dvanásť gramov
  5. hrozno – trinásť gramov
  6. figy – štrnásť gramov

 
Medzi ďalšie druhy ovocia, ktoré obsahuje cukru viac než dosť, patria napríklad mandarínky, marhule, broskyne, ananás, nektarinky, slivky, kiwi, a čučoriedky.

jahody
 
Ovocie jesť treba, ale s mierou
 
Takže ak sa práve nachádzate uprostred diéty, alebo si svoju váhu strážite priebežne, s jedením ovocia by ste so nemali preháňať. Je dobré, ak si ho doprajete napríklad na raňajky, alebo desiatu. Hlavné je, aby ste ho nekombinovali s ďalšími vysoko kalorickými potravinami, alebo dokonca cukor. Mnoho ľudí totiž obľubuje napríklad smoothies, ktoré si pripravujú práve z ovocia, keďže sa im ale zdá málo sladké, dosladia ho cukrom, alebo zdravším medom. Áno med, je síce zdraví, ale rovnako sladký, takže čo sa váhy týka, je úplne jedno, čo na dosladenie jedál,  či nápojov používate.
 
Niektorí si môžete dopriať bez obmedzenia
 
Našťastie existuje aj ovocie, ktoré obsahuje omnoho menej cukru. Napríklad také jahody, grapefruit, vodný melón, alebo papája. Je dôležité povedať ale i to, že na ovocie by ste jednoznačne nemali zanevrieť. Cukor, ktorý je v ňom obsiahnutý, je predsa len zdravšou alternatívou klasického, rafinovaného cukru. Stačí ak to s ním nebudete preháňať.

Zdravé ale aj sladké
5 (100%)2