Pomôžte svojim očiam

Pomôžte svojim očiam

Často vás bolia oči? Niekedy až tak, že vás z toho rozbolí hlava? Občas vidíte rozmazane, ste citlivá na svetlo. Je to príznak toho, že vaše oči sú preťažené.
Svojim očiam môžete pomôcť.

notebook

  •  V prvom rade je dôležité si uvedomiť, že oči potrebujú oddych. Chodievajte čo najčastejšie na čerstvý vzduch, dajte si pauzu od počítača, tabletu, či mobilu. Ak svieti slnko, chráňte si oči slnečnými okuliarmi. Vonku si oči oddýchnu, nemusia sa až tak namáhať zaostrovaním
  • Spávajte potme. Ak svietite počas noci, oči sa nestihnú zregenerovať
  • Ak trávite veľa času v klimatizovanej miestnosti, oči sa nadmerne vysušujú. Je dobré používať umelé slzy
  • Do svojho jedálnička zaraďte potraviny, ktoré obsahujú vitamín A, C a E  ,minerály ako luteín a lykopén, omega-3 mastné kyseliny.  Sú to napríklad: mrkva, paradajky, ryby, orechy, syry, vajcia, listová zelenina, ľanové semená, čučoriedky…
  • Navštevujte pravidelne svojho očného lekára, najmä ak už nosíte okuliare. Zlé dioptrie môžu narobiť veľa škody

oko

  • Ak máte červené a veľmi preťažené oči, prípadne máte zápal spojiviek, alebo jačmeň, môžete si robiť preplachy očí, alebo obklady s odvarom z očianky rostkovovej. Bežne sa dá sušená kúpiť v lekárni, alebo si ju môžete nazbierať na lúkach a kraji lesa od júna do septembra a vysušiť doma. Príprava odvaru: Dáme do hrnca variť 2,5 dcl vody a 1 polievkovú lyžicu sušenej bylinky. Po zovretí varíme 5 minút, vypneme a necháme lúhovať ešte 20 minút. Používame precedený a vychladnutý odvar. Odvar sa dá piť aj ako čaj.
  • Cvičte očnú gymnastiku. Viac ľudí tvrdí, že vďaka pravidelnej očnej gymnastike sa im znížili dioptrie, dokonca niektorí ich už ani nepotrebujú. Oči ich nebolievajú, spevnia sa očné svaly, bolesti hlavy sa už nezjavujú. Na internete nájdete mnoho návodov, ako správne cvičiť očnú gymnastiku. Stojí to za to, pár minút gúľať očami a zabudnúť na bolesti.