Chodidlá si masírujte aspoň desať minút denne. Podporíte svoju imunitu a zrelaxujete

Chodidlá si masírujte aspoň desať minút denne. Podporíte svoju imunitu a zrelaxujete

Na našich chodidlách sa nachádza množstvo akupresúrnych bodov. Tieto miesta sú poprepájané s jednotlivými orgánmi a funkciami nášho tela. Ak ich teda budete pravidelne masírovať, dokážete sa zbaviť mnohých zdravotných ťažkostí. Možno si teraz hovoríte, že s takouto masážou nemáte žiadne skúsenosti. Nemusíte sa však toho obávať. Klasickým masírovaním si nemáte ako uškodiť.

ponožky
 
Masírovaním tých správnych miest môžete napríklad podporiť svoju imunitu, odstrániť bolesť hlavy, chrbta, kĺbov, podporiť správne trávenie, fungovanie obličiek, pečene, pankreasu, štítnej žľazy, žlčníku, či pohlavných orgánov. Kvalitná masáž chodidiel, navyše dokáže uvoľniť celé telo, takže ak potrebujete zrelaxovať, ide o jednu z najlepších možností.
 
Niektoré body na chodidlách
 
Brušká veľkých palcov: hlava
Miesto tesne pod troma poslednými prstami: nosné dutiny, krk, uši, oči
Päty: pohlavné orgány
Vonkajšia strana chodidiel – bližšie k prstom: slezina, chrbtica, ramená,
Vnútorná strana chodidiel – bližšie k prstom: chrbtica
 
Ak si do internetového vyhľadávača zadáte výraz „akupresúrne“, nájdete množstvo obrázkov, ale aj video návodov, podľa ktorých zistíte, ktoré konkrétne miesta na vašich chodidlách, podporujú jednotlivé orgány a ich funkciu.
 
Takto sa viete zároveň dozvedieť aj to, čo vo vašom organizme nefunguje tak, ako by malo. Ak napríklad pocítite bolesť v strednej časti chodidiel, môže ísť napríklad o pečeň, obličky, pankreas, alebo hrubé črevo.

pedikůra
 
Spojte príjemné s užitočným
 
Na masírovanie môžete použiť klasický krém na telo, alebo špeciálny hydratačný na pokožku chodidiel. Takto totiž budete zároveň kožu dostatočne premasťovať. Takže popraskané päty, či nadmerne suché nohy, vás už nebudú musieť trápiť. Pri masírovaní sa nezameriavajte len na konkrétne body a miesta. Pokojne si poriadne vymasírujte celú plochu chodidiel. Po prvom dni vás môžu jednotlivé miesta nepríjemne bolieť. Neznamená to však nič zlé. Preto pokračujte a približne po týždni, nebudete o bolesti ani len tušiť.